Tuesday, July 9, 2013

Marhaban Ya Ramadhan!

Assalamualaikum,

How time flies... Pejam celik pejam celik, esk tanggal 10 Julai 2013, semua umat Islam akan menjalani Rukun Islam yg ketiga iaitu ibadah Puasa...

Perasaan di ketika ini agk bercampur baur, sememangnya perasaan gembira pasti ada untuk menyambut Ramadhan kerana bulan ini penuh dengan kebaikan dan keberkatan... It is like a bonus from Allah s.w.t, bagi sesiapa sahaja yang memanfaatkan bulan Ramadhan ini dengan aktiviti yang berfaedah... tetapi sayu dan sebak pun menjengah pabila memikirkan cukup bersediakah aku? Sudahkah aku mempersiapkan diri selengkapnya untuk mengharungi dugaan Ramadhan...

Sebagai hambaNya yg lemah dan serba kekurangan, marilah kita bermuhasabah diri dan manfaatkan bulan Ramadhan ini sebaiknya agar kita mendapat rahmat dan barakah daripada bulan Ramadhan yang mulia ini.... Semoga kita semua sentiasa berada di dalam lingkungan rahmat Allah dan tidak mensia-siakan peluang keemasan di bulan Ramadhan ini...

Sebagai guidelines kita semua, saya nk share sesuatu yang saya rasakan amat berguna untuk kalian and ofkoss diri saya sendiri...




Credit to WardinaSafiyyah... for sharing this awesome checklist with us... Semoga dapat membantu kita semua dalam mencari redha Allah dan menjadikan puasa kita kali ini adalah yang terbaik daripada tahun2 sebelumnya...

Waallahu'alam...


1 comment: